dilluns, 22 de febrer de 2016

Mujercitas

La versió que jo havia llegit de "Mujercitas" fa com vint-i-cinc anys, feia menys d'un terç d'aquesta. Una versió juvenil adaptada, que venia en dos volums (un de groc i un de verd) i que ja en el seu moment em va encantar.

Ara, llegint la versió íntegra i entenent molts més matissos, he gaudit moltíssim d'aquesta gran història clàssica, dels colors dels personatges i de la vida que tenen, fins i tot us diré que ha perdonat la moralina que envolta tots i cadascún dels capítols.

Una familia benestant que veu reduïda la seva riquesa quan el pare marxa a servir a la guerra i deixa soles a la dona i les quatre filles, que han d'acostumar-se a una nova vida i a un nou tarannà. Amb l'ajuda de la seva mare i dels seus veïns, les germanes March creixen, maduren i es converteixen en unes dones humils i felices. Aquesta és la història de "Mujercitas": les aspiracions, desitjos i penes d'aquestes germanes, salpebrades amb alguna sorpresa, algun drama, històries d'amor i aspiracions professionals i personals d'unes noies joves en una època difícil.

És un d'aquells clàssics que devores, que trobo que s'ha d'haver llegit ni que sigui perquè totes hem volgut ser alguna vegada la Jo March.

Molt, molt recomanable.

El llibre és: Mujercitas. Alcott, Louisa May. Trad. Gloria Mendez Seijido. DeBolsillo. 792 p. Barcelona, 2015. ISBN: 9788491059912.

5 comentaris:

  1. Jo també l'havia llegit de joveneta com vas fer tu, però mai m'havia plantejat llegir-lo ara. 5 estrelles són moltes, ho tindré en compte.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per a mi, fer la lectura ara ha estat totalment diferent.

      Elimina
  2. a mi també em va encantar i, per aquest motiu mai he volgut mirar la pel·lícula (tot i que diuen que n'hi ha una prou fidedigna que no està gens malament).
    M'anoto la recomanació de la relectura profunda

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo m'he estat mirant les versions que hi ha, pensant-me a veure si m'atreveixo a fer el cop de cap ;)

      Elimina
  3. Eternament pendent!! Espero llegir-lo d'aquí poc!

    ResponElimina