dissabte, 26 de març de 2016

El caso Telak

Com que des que vaig acabar tots els Mankells m'he quedat una mica orfe d'autor de novel·la negra preferit, estic en plena fase de recerca d'un, diguem-li amb moltes i moltes cometes, "substitut".

Buscant per aquests móns d'internet, he trobat i tinc en cartera alguns noms i, de moment, he començat per aquest, Zygmunt Miloszewski. Si al final acaba essent el meu nou preferit, haurem de buscar un pseudònim perquè fàcil de recordar, el nom, no ho és pas.

De tota manera, em caldrà llegir alguna altra aventura del fiscal Szacki per saber amb què estic tractant.
El començament va prometre força, al més pur estil Agatha Christie i els seus Deu Negrets però sí que és cert que no manté el nivell ni la intenció. El personatge principal, el fiscal, té ganxo i d'entrada tampoc he trobat que sigui un superprotagonista; això és bo. Començo a estar cansada dels polis intel·ligents a qui no se n'escapa una, dels forenses ocurrents que detecten al·lèrgies alimentàries pel color dels calçotets de la víctima o dels detectius turmentats que tenen una vida laboral d'èxit i una personal de merda. Gent normal, amb coses normals, gràcies.

La història s'aguanta, interessa i és coherent i ben lligada, que ja és molt, i, si més no de moment, no penso tancar la porta a aquestes històries que, com a poc, crec que em faran passar una bona estona. I tal com està aquest pati d'escola que està resultant ser el món on vivim, passar una bona estona ja és molt.

El llibre és: El caso Telak. Miloszewski, Zygmunt.

2 comentaris:

  1. Aquest me l'apunto, no el coneixia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs la mateixa novel·la m'ha "xivat" un altre nom; apunta Ian Rankin.

      Elimina