dissabte, 12 de març de 2016

La dona veloç

Una de les coses que, de moment, he d'agrair a l'edat és l'haver-me donat la voluntat i la determinació suficient per prescindir de tot allò (animal, persona o cosa) que em mini l'humor. Vull dir, hi ha coses, situacions, coneguts, llibres si m'apures, la companyia dels quals no fa més que tornar-te més infeliç. No estic parlant d'una infelicitat de mida descomunal, no. Estic parlant de petites perles de cansament anímic, que desapareixen en el moment en que deixes d'estar en contacte amb la font que les produeix.

La protagonista d'aquest llibre seria, per a mi, un clar exemple. La Nes és d'aquelles persones que porten la frase "No tinc temps de fer res" penjada dels llavis com aquells iaios que porten l'escuradents en equilibri a la boca desdentegada. D'aquelles que donen per fet que és que has de tenir temps de fer-ho tot quan realment del que es tracta és de triar allò que realment importa per a tu. Aquesta passió per l'aprofitament del temps portada a l'extrem, a la malaltia gairebé, serveix de camí per a una crítica prou esmolada d'aquest mal de la nostra era que és la pressa.

Fa sis anys ja vaig trobar-me amb la prosa l'Imma Monsó i em va encantar. Ara, tot i que la història m'ha agradat menys, no he pogut deixar d'avançar en la història d'aquest personatge a qui encara tinc ganes de clavar-li un parell de bufes.

Li trobo un però que és l'últim (i llarg i farragós) capítol. M'hagués agradat que tot s'hagués resolt d'una altra forma narrativa. Però en conjunt, la novel·la és molt potent.

El llibre és: La dona veloç. Monsó, Imma.

3 comentaris:

  1. Estic d'acord amb la teva valoració, a la Nes se li han de fotre un parell de bufes. Tot i que reconec que jo actualment sóc una mica com ella, si ho negués mentiria.

    ResponElimina
  2. El vaig llegir fa un parell d'anys i hem va quedar la mateixa impressió que a tu, o potser pitjor, per mi l'última part desmereix completament un bon llibre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic d'acord amb tu que la darrera part desllueix una mica la resta de la història.

      Elimina