divendres, 17 de juny de 2016

L'aniversari

Hi ha un llibre que sempre recordo quan vull parlar de les històries que inquieten. Perdó, volia dir de les que INQUIETEN. Recordo la sensació de no voler llegir més perquè tenia por i les ganes de seguir per saber com acabava, què passava. Exactament la mateixa sensació que he tingut llegint aquesta novel·la.

Quan duia unes cinquanta pàgines de "L'aniversari" un pensament em va creuar el cap amb una certesa total: aquest llibre no és per a mi.

I això que m'ha agradat molt. Però he patit. He patit molt.

Una parella que celebra el seu aniversari d'una forma especial i aquest fet tan normal et porta al cor de la por. És curiós i admirable com Imma Monsó aconsegueix fer d'una escena tan tendra, una història tan inquietant.

Ja em vaig enamorar de la prosa de l'Imma Monsó amb "Una tempesta" i després de "La dona veloç", em vaig quedar amb ganes de més. De més d'aquesta manera d'explicar d'una forma tan senzilla el que no ho és, el que se't passa pel cap i que de cap de les maneres trobaries tu (si més no, una servidora) les paraules per fer-ho tan clarament. "L'aniversari" no m'ha defraudat gens i crec que no em cansaré de recomanar-lo. Aquesta novel·la és la mostra més evident del terror de les coses quotidianes. Bravo. Molt bravo.

El llibre ésL'aniversari. Monsó, Imma.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada