dimarts, 5 de juliol de 2016

¡Melisande! ¿Qué son los sueños?

Aquest ha estat un d'aquells llibres dels que sento a parlar molt bé durant algun temps, apunto a la meva llista de Vull Llegir, segueixo llegint opinions fantàstiques, magnífiques, excitades i super fans...i jo em desinflo.

És la història de tres joves adolescents i, posteriorment, la vida adulta i els tombs que dóna. Com si fos un mapa de la vida, Halkin prova de retratar les etapes vitals a través de la vida del Ricky, el Hoo i la Melisande.

I no diré que no m'hagi agradat, perquè sí. Considero que és una novel·leta molt maca, però hi tinc tres peròs.

Però 1: Tinc la sensació que la Melisande, una dels tres protagonistes, és més una dona inventada a mida del que necessita Halkin per fer córrer la història que una persona de debò.

Però 2: M'embafa. A mi, l'amor tan amor, m'embafa. I parla la que llegeix Austen i flipa, la que llegeix Brontë i flipa. Ara bé, l'amor de sota la pluja i promeses per a vàries vides, més enllà del segle XIX, no m'entra.

Però 3: Segons com, trobo que va coixa. Gran part de la història va molt rodada però arriba un punt en què sembla que la mateixa història no deixa avançar la trama. Potser són els contes que explica la Melisande, potser que no calia estar-s'hi tant en segons quines parts.

En fi, és una història bonica però a mi no m'ha acabat d'entrar tot i que si feu una recerca per la xarxa trobareu que no sóc de l'opinió majoritària. Així que no la descarteu només per mi. Només faltaria.

PS: He dit alguna vegada que em tornaria boja comprant els llibres d'Asteroide només per les cobertes tan xules que fan? No? Doncs m'hi tornaria.

El llibre és: ¡Melisande! ¿Qué son los sueños? Halkin, Hillel.

1 comentari:

  1. Aquest llibre, com dius, el tinc a la llista de pendents des de fa temps i n'he sentit a parlar molt bé casi per tothom, però abans de llegir-te ja tenia la sensació de que potser no m'agradaria. No sé ben bé per què. I ara que t'he llegit, crec que encara tardaré un temps en donar-li una oportunitat. I això no té res a veure amb el llibre, però t'ho dic aquí: M'encanta llegir les teves impressions!!

    Salutacions!

    ResponElimina