dimecres, 24 d’agost de 2016

Lectura sense cobertura (I): Donde los escorpiones

Vacances...ai (sospir).

Un any més, per aquestes dates, deixo d'actualitzar el blog a mida que m'acabo les lectures per juntar-les després en aquesta "Lectura sense cobertura". Així que em costarà una mica recopilar les sensacions de les (insultantment escasses) dues lectures que he encabit en les tres setmanes de vacances. Vinga, som-hi.

Lorenzo Silva és un dels meus clàssics estivals (aquí i aquí). La seva parella de Guàrdia Civils (Vila i Chamorro) m'encanten per moltes coses i a cada història que he llegit m'han tingut pendent de les seves investigacions.

Aquesta vegada, la mort d'un guàrdia amb una arma poc habitual, porta els protagonistes fins l' Afganistan, en un entorn molt més tancat i perillós del que acostuma a ser habitual a les històries del Rubén i la Vir. Tot plegat, amb el mateix sarcasme i lucidesa a que ens té acostumats el Lorenzo Silva, amb un progrés molt mesurat de la investigació, que si bé no presenta mai girs inesperats, sí que dóna una sensació molt sòlida i fonamentada on les coses no passen mai perquè sí.

M'he convertit en una fidel seguidora de Lorenzo Silva perquè, de moment, no m'ha decebut ni ha jugat amb mi com a lectora. Crec que és molt senzill, pels autors de novel·la negra, vendre't la moto: cops de sort inesperats, proves increïbles que apareixen no se sap d'on o les facultats increïblement desenvolupades d'un detectiu/forense/policia alcohòlic o drogaadicte. Silva no fa trampes, juga net. I com a lectora, ho agraeixo infinitament.

Recomano molt molt la sèrie del Vila i la Chamorro en general. I, si esteu a temps, llegiu-la per ordre, que no està de més.

El llibre és: Donde los escorpiones. Silva, Lorenzo.

3 comentaris:

  1. Com tu, jo sóc una fan de la parella de guàrdies civils. Però aquest, tot i que m'ha agradat, no m'ha acabat de convéncer, és diferent dels altres, per l'ambient on es desenvolupa tot.
    Potser el fet de recordar que la guerra existeix m'ha deprimit una mica.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Botika, estic d'acord amb tu en una cosa: l'ambient massa tancat on es desenvolupa l'acció desllueix una mica la investigació. A mi m'ha faltat una mica de moviment, no sé si és també aquesta la sensació que has tingut tu.

      Elimina
    2. Sí, he tingut la mateixa sensació. I a més he trobat a faltar protagonisme de Chamorro, queda diluïda.
      He quedat decebuda, la veritat.

      Elimina