dilluns, 19 de setembre de 2016

En la niebla

Hi ha una sèrie de tòpics que trobo enormement reconfortants i, afortunadament per a la meva temporada baixa de lecturina, aquest llibre n'està ple i ha col·laborat a pujar una mica els nivells.

Per començar, la coberta. En un llibre que passa al Londres de principis de segle XX, una preciosa il·lustració de la Natalia Zaratiegui del Londres a principis del segle XX. Gràcies per posar-m'ho fàcil. M'encanta i me n'enamora. I l'edició de l'editorial Aridicia és una moneria.

Seguint amb Londres, una història que comença en un club de cavallers amb corbates de llacet i pipes, en una sala folrada de fusta fosca, amb una llar de foc que escalfa la sala on es troben.

I per acabar-ho d'arrodonir, un doble crim que cal solucionar, amb majordoms, princeses russes i cavallers que es perden en la boira i en la nit i un final que sorprèn i fa somriure.

No us entren moltes ganes d'agafar una manteta i seure al sofà a devorar aquestes escasses noranta pàgines, mentre preneu un te amb el dit petit aixecat? La meva lectura ha estat menys idíl·lica (una nit en blanc) però si cal passar més nits en blanc, ja m'està bé tenir per acompanyant un llibre com aquest.

El llibre és: En la niebla. Harding Davis, Richard.

2 comentaris:

  1. No el conec, ni l'autor ni el llibre, però me l'apunto, últimament em desmotiven llibres de moltes pàgines, i a més dius que en moments de debilitat lectora anima, encara millor.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Espero que et serveixi per pujar la lecturina.

      Elimina