dissabte, 8 d’octubre de 2016

Escribir ficción

Llegir sobre escriure sempre aconsegueix que llegeixi d'una altra forma. Saber més sobre el procés fa que gaudeixi més del resultat, que busqui més matisos, més riqueses, que vagi més enllà.

És innegable que aquesta guia pràctica és un repàs molt ampli de moltes de les coses que cal dominar per escriure però, com sempre que m'aboco a aquest tipus de llibre, hi trobo més una motivació general per seguir escrivint (sigui com sigui que ho faci) que no pas coneixement. I no per què no em calgui saber el funcionament de la teoria, sino perquè llegir té una màgia afegida al ja de per si evident plaer de la lectura: acabes per saber de forma inconscient aspectes de l'ofici d'escriure, conceptes que adquireixes de forma natural a base de llegir, i de llegir més, i de seguir llegint.
M'encanta llegir i m'apassiona escriure. No és d'extranyar, doncs, que un llegir sobre escriure sigui una de les meves aficions preferides i, per tant, no seria gens objectiva (ni vull ser-ho!) si us digués a partir d'aquí que el llibre m'ha agradat molt i que l'he devorat i que he fet tots i cadascun dels exercicis que proposa.

No us ho diré. Però és ben cert. Au va, si us interessa ni que sigui una miqueta tot el que té a veure amb la creació literària, endinseu-vos en aquesta guia.

El llibre és: Escribir ficción de l'academia Gotham Writer's Workshop.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada