dimecres, 31 de maig de 2017

El crimen del ómnibus

Sembla mentida com hi ha editorials de les que podries triar els llibres amb els ulls clucs i l'encertaries sempre. A mi em passa amb Depoca, que a més, fa unes edicions precioses.

No coneixia, ni havia sentit a parlar, de Fortuné du Boisgobey , un escriptor francès pioner en tot això del gènere noir que avui segueix tant de moda. Així que vaig arribar a "El crimen del ómnibus" una mica per la certesa de saber que aquesta novel·la reuneix moltes coses que m'agraden: un crim, París i el segle XIX.

Deixant de banda que és una molt bona novel·la negra (que ho és), du Boisgobey fa un retrat molt detallat (i vull pensar que molt acurat, tot i que, evidentment, jo no hi era) de la ciutat i de l'ambient en aquella època. I ho fa enganxant el lector des de la primera pàgina, amb girs i personatges que no són el que semblen i semblen el que no són.

Serà una de les meves lectures preferides d'aquest any sens dubte i no em cansaré de recomanar-la a tots aquells a qui agradi la novel·la negra clàssica, els crims a porta tancada, els misteris que es resolen pas a pas i per la força de les proves i no per art de màgia i cops de sort.

2 comentaris:

  1. Me'l súper apunte. Encara no he llegit res d'aquesta editorial, però m'han parlat meravelles. A veure si m'anime aquest any.

    ResponElimina
  2. A veure si t'agrada tant com a mi. La veritat és que he provat diverses vegades amb Depoca i sempre, sempre, sempre, m'ha encantat.

    ResponElimina