dijous, 4 de maig de 2017

L'espectre

Voldria començar aquesta ressenya, fent-vos memòria d'això, d'aquí, d'aquest altre, d'això també, i, per acabar, d'aquest altre d'aquí.

Sí? Sou conscients de què suposa per a mi tornar aquí, per gust, a parlar d'un altre llibre de Jo Nesbo? Us podeu imaginar com agraeixo que no se'm vegi la cara mentre escric això sobre un (altre) llibre d'un autor a qui he donat una mitjana de 2,5 estrelles i a qui he jurat no tornar a llegir mai? Sí? Vull dir, esteu en tot el vostre dret de tancar aquesta pestanya del navegador sense cap mena de remordiment. No us ho tindria en compte.

...

Encara esteu aquí? De debò que no us mereixo.

En fi. Som-hi.

M'ha agradat. Per vàries raons que segurament són poc o gens literàries, però m'ha agradat. Primerament perquè el Harry Hole em cau bé, m'agrada com a personatge, el reconec en els gestos, en els pensaments i en les accions, li trobo continuïtat i coherència i, per tant, me'l crec. Després perquè la història es va teixint, a poc a poc, sense grans escarafalls. Dóna la sensació d'una història treballada, pensada i després retallada en trossets que Nesbo s'encarrega d'anar repartint i (des)ordenant com si fos un trencaclosques. I tercer, i més important de tot, perquè no m'he perdut que és una de les coses que m'acaba passant amb els Nesbos, que hi ha tants personatges que al final no sé on sóc. En aquest he anat seguint sense massa problema, tot i que sí que he trobat que hi ha personatges que no tinc clar que calguessin.

En general, de segur que no és la millor història del Harry Hole (drogues, corruptes, assassinats...tot molt normalet), però sí que és una història important pel personatge, pel que hi passa i pel que encara no sabem que passarà. I, a més, suposo que també és una novel·la important per a mi, perquè hauria de reconèixer que després d'haver-me llegit sis novel·les d'en Nesbo, potser ja és un dels meus clàssics. No ho sé, dic "potser".

2 comentaris:

  1. Doncs he estat a punt de tancar la pestanya, haha, però no ho he fet, m'ho he llegit tot però crec que ni així tornaré a llegir Nesbo.

    ResponElimina
  2. Haha! Ben fet, tu sí que tens paraula :D

    ResponElimina